IFK Lund C1 förlorade jämn seriefinal
2023-03-01 12:38

IFK C1 förlorade 5-8 på bortabord mot Åstorps BTK B i division 4 Västra..

Moein A (2-1), Fabian B (1-1), Simon N och Urban T båda (1-2).

Dubbelförluster med paren Fabian/Urban och Moein/Simon.

Division 4 västra har utvecklats till ett race mellan Åstorp och Lund, där båda lagen försöker ställa upp med starkast möjliga lag utan att helt gå över gränsen. Ibland när man tittar så undrar man vilken division det är. Matchen mellan Moein och Herman igår såg exempelvis mer ut som division 2. Åstorp hade igår förstärkt med en oförutsägbar och spelintelligent dansk med Dr. Neubauer antispin på backhand. Ni förstår själva att det blev tufft. Vi hade 5-3 inför dubblarna och allt såg lovande ut, men sedan förlorade vi fem raka matcher och endast den långa hemresan, till en början i tjock Åstorpsdimma, återstod. Nytt rekord i att komma hem sent från en bortamatch (00:10). Alltid något.

Åstorps BTK B - IFK Lund C1, 8-5

IFK Lund C1 vann i fyran2023-03-15 21:55