Sommarträning 2022
2022-12-14 14:01

IFK Lunds sommarträning 2022

Seniorer (A och B), Silvergruppen, Svart grupp, Röd grupp och Blå grupp, förbered er inför tävlingssäsongen 2022-2023!

Sommaren ger tillfälle till välförtjänt vila och avkoppling för alla pingisspelare. Sommaren ger också möjlighet till grundträning och att träna in nya tekniska färdigheter. Sommaren är den period under året då det finns störst möjligheter att ta ett rejält kliv framåt i sin utveckling som spelare.

Sommarträning är mycket viktigt för dig som vill komma väl förberedd inför nästa säsong.

Sommarträningen kommer bland annat att innehålla följande: ●Träning för att förbättra teknik och bollkänsla ●Träning för att förbättra mental styrka ●Grundträning för attack- och försvarsspel ●Träning för att kunna hantera olika svårigheter & spelsituationer ●Fysisk träning, uthållighet, kondition & styrka ● Rörelseträning och förflyttningsövningar för bättre koordination, balans och snabbhet.

IFK Lund erbjuder sommarträning sommaren 2022 (13 juni till 19 augusti) enligt följande schema:

Måndag 17:00 - 19:00 Svart grupp + Senior B + Silver (Murtadha Lafta)

Måndag 19:00 - 21:00 Senior A + Silver (Murtadha Lafta)

Tisdag 16:30 - 18:00 Röd grupp och Blå grupp (Timo Vallier)

Onsdag 17:00 - 19:00 Svart grupp + Senior B + Silver (Christian Björklund)

Onsdag 19:00 - 21:00 Senior A + Silver (Christian Björklund)

Torsdag 16:30 - 18:00 Röd grupp och Blå grupp (Timo Vallier)

Torsdag 18:00 - 21:00 Senior A, Silver, Svart grupp + Senior B (fri träning med Murtadha Lafta närvarande)

Sommarträningsavgift Senior A och Silver: 600 kr

Sommarträningsavgift Senior B och Svart grupp: 500 kr

Sommarträningsavgift Röd grupp och Blå grupp: 400 kr

Anmäl er senast 15 maj (ordf@ifklund.net) och vänta på fakturan som ni sedan betalar innan sommarträningen börjar.

I mån av plats är sommarträningen även öppen för spelare som normalt tränar eller spelar med andra klubbar. Dessa måste då också vara medlemmar i IFK Lund.

Våra sponsorer